Wednesday, April 15, 2009

Anak Bujang ku Demam


Hari Isnin Aisy dah start selseme + batuk..still igat biasa lah budak kuat minum ais mesti akan batok lg pon cuaca yg tak menentu kejap panas kejap hujan.....
Blik keje MIL ckp Aisy batok spai muntah.. bg aku baguslah leh klr kan kahak2...
Pg Esok nyer (ari selasa ) sblom pegi keje bg Aisy mkn ubat batuk.....blik jer keje trs tanyer MIL mcm maner Aisy MIL ckp asyik tido jer.. biler batok mesti muntah...rasa badan ade panas sikit...
Sblom blik umah kat umah Mil dah bg Aisy mkn ubat.....
Masa kat umah pulak tgh syok tgk tv tiber2.. Aisy batok tak henti2.. trs muntah keluar semua kahak2 & lendir...... (habis karpet ibu... aisy huhuhhuhuu.. tp tak per lah karpet leh cuci yg penting anak ibu sihat.. ) Seblom tido tukar baju & sluar sebab dah kena muntah.. bg mkn sikit ubat batok...
Trs kiter semua naik atas tido zzzzz....
Pkl 3.00pg mcm tu Aisy merengek2.. tp aku tak larat nak bangun rasa gantok sgt2...
Hubby lah yg letak kan kain kat pale Aisy bg sejuk.. sebab badan dah mula panas...
& buatkan susu utk Aisy (tq abg..)
Pg td rasa badan Aisy still panas kejut kan suruh mandi..
Nasib masa bukak baju tu tak nangis siap angguk pale nak mandi..
Biler hubby mandikan trs nangis sebab sejok rasanyer...
Lps mandi hubby ckp dgn saya awak tau aper anak awak ckp dgn saya masa dlm bilik air td...
Ayah mandi kan Aisy cepat2...nanti Aisy mati ayah tak der kawan baru tau..
( terperanjat saya dengar.. sayang nape ckp mcm tu.. ibu ayah sayang Aisy... sgt2...jgn sesekali ulang perkataan mcm tu sayang.... )
Biler tanyer Aisy nape ckp mcm tu ..senang jer jwpnyer.... Yer lah ayah tu lambat...
Td sblom pegi keje bg Aisy mkn ubat lg.. kalo blik kang tak ok jugak kena bawak gak jumper doktor...risau lah...


7 comments:

[yAN!e][pUTraJAya] said...

semoga cepat sembuh dik aisy....

♥Yanie Putrajaya♥
*********************************

T.u.Y.a said...

alahai...ni mesti demam jangkit ngan Eisya kot kak..ape2 harap2 demam tu x kan lama..mgkin cuaca x menentu..

M@L@ said...

yanie & tuya - thanks.. harap2 cpt ler sembuh...

Diana@Mama Adam Mukhriz said...

kak aisy dah ok dah ?? cpt sembuh ;-)

virusatu said...

thanks kak mala..hope kite dpt tukar2 link..

hensem la aisy ni..alor..sian dia demam..moga cepat sembuh yer aisy..

M@L@ said...

Diana - npk nyer dah sihat cuma ada batok sikit

virusatu - thanks dik..doa adik tu.. npk dah sihat cuma batok jer tinggal sikit...

♥ Eda ♥ said...

demam jugak eh..hopefully cepat sembuh eh....