Friday, April 3, 2009

Eisya Demam



Semalam ptg balik dr keje... mcm biasa aku akan trs amik Eisya kat umah bbsister dekat jer sebelah umah mil... Bbsister ckp Eisya demam.. hidung pon dah meleleh selseme.. dok merengek.. semua tak kena.. mkn pon tak nak..So hubby trs pegi klinik beli ubat demam & selseme...punyer lah takut mkn ubat menagis sekuat2 hati.. spai kena pegang kaki tangan.. lps mkn ubat.. baru diam..
Lps maghrib balik umah singgah jap giant amik gambo aritu cuci... lps tu singgah kedai bungkus kueh teyow.. trs blik umah...spai umah tanyer Eisya nak mkn ker tak sebab siang td tak mkn langsung bbsister ckp.. nasib Eisya nak mkn.. isi kat kueh teyow dlm pinggan habis dia mkn... lps tu Eisya mintak susu.. kejap tu dah tido..zzzzz...
Mlm pulak kejap2 bangun..badan x sehat.. tido pon x selesa...selalu kalo tido mmg tak suker selimut kali ni selimutkan badan trs tarik selimut.. siap ckp sejuk bu....Rasa badan panas.... basahkan tuala letak kat pale..lap2 badan..Setiap jam bangun.. nak susu.. merenggek2...jap nak susu.. jap di campaknyer susu...
Bangun pg td pon rasa badan Eisya masih panas.... so pujuk suruh mandi nasib nak mandi..bg sejuk sikit badan.. lps mandi npk SEGAR.. leh ketawe.. leh main2.. lari.. tp rasa bandan masih ada panas lg..Semoga anak ibu cepat sembuh jgn takut mkn ubat tau......

12 comments:

[yAN!e][pUTraJAya] said...

semoga cepat sembuh si comey.....

(^_^)

♥Yanie Putrajaya♥

*********************************

Diana@Mama Adam Mukhriz said...

kita doakan eisya cpt sembuh k ;-)

M@L@ said...

yanie & diana - thanks..sebab amik berat psl anak akak...

ijan@2 aka ummihakimi said...

eisya demam nie.. nak adik ek???
okies.
nanti aunty g tahu ayah ek...

T.u.Y.a said...

cuaca skang x menentu la kak..kita yang kuat antibodi ni pun leh demam..ape lagi budak besar tu..
ape2 pun get well soon..

M@L@ said...

ijan - pandai2..... ko tu biler lg..nak dpt yg 2nd bb pulok..sian kimi...

tuya - betul jugak kann.. org dewasa tak leh tahan ni kan budak kecik..anyway thanks...

ida81 said...

moga cepat sembuh ye eisya...risau kan kalau anak x sihat ni..huhu

M@L@ said...

thanks ida... mmg risau..hari dah npk ok tp selseme & batuk blom baik lg..

♥ Eda ♥ said...

moge cepat sembuh eh... anak saya pun demam berulang2...bab nak bagi mkn n mkn ubat yg susah time2 demam ni..asyik merengek je..bila dorang dah ceria balik baru legaaa....

M@L@ said...

eda- yer ker si dora pon demam..mmg merengek jer.. ni dah ok sikit cuma selsema jer blom kurang...

Ayu Jaffar said...

mala,
musim demam sekarang nie...
eisya ceput sembuh ye, rajin2 mkn ubat

M@L@ said...

ayu... anak saya demam dah ok cuma selseme jer skrg ni...