Tuesday, January 13, 2009

Majlis Cukur Jambul & Aqiqah ~ Anak Buah KU ~

Seperti yg saya janjikan..taaraaa3x....

Alhamdulillah semua berjalan dgn lancar pd Majlis Cukur Jambul & Aqiqah serta doa selamat..
Hasil Gotong Royong kami sekeluarga & jiran2...
Jom tgk >>>>

XTVT ptg tue.. dlm pkl 5.30ptg daging ayam & kambing spai..
So keje org laki2 ler kena turun padang antara nyer Abah, Hubby & 2 org adik ku...
Tu jer sape yg ada Adik beradik mak abah semua abah jemput dtg mkn so time mkn ler diorg spai...
Pict. ni hubby lah yg sebok panggil aku suruh snap.. tgk mata kambing tu bercahaya..(mati dlm iman huhhhuu)
Lps dah siap menyiang daging tukang masak ckp mlm nanti dia dtg nak
Rebus daging kambing & goreng daging ayam..
Ptg tu aku cuma tlg buatkan bunga rampai utk besok...
XTVT Mlm nyer pulak tukang masak dtg, dia rebus daging kambing &
goreng daging ayam sebab besok pg2 dah kena masak..
So saya, mak ,adik ipau & makcik s'pore bungkus bunga telur,
masuk kan cup kek & sumi dlm paper beg..utk org marhaban nanti....tu jer masa mlm tue

Ni hasil tangan yg berseni (kekkekekkeke) bunga telur & buah tangan utk org marhaban
Bunga rampai yg sgt wangi, buah kelapa yg dah ditebuk jd cantek hasil keje tangan abah, daun pandan utk direnjis2... dipilis ( nyanyi ler pulak teringat masa kawen hehheheehehhe... )
& last sekali budak sejuk & gunting utk potong gambut si Irsyad..


Ni pict Pak & Mak Pengantin......
(Papa & Mama Irsyad)
Majlis Marhaban bermula pkl 9.30pg - 11pg.. org marhaban semua nyer perempuan seramai 20 org..
Masa ni dak Eisya pulak buat hal so byk pict tak dpt nak snap sementara menunggu org mrhaban baca2 aku pon tido kan dia.. supaya senang nak buat keje...
Nasib masa time pak & mak pengantin
Keliling org marhaban utk gunting rambut aku dpt snap sebab si Eisya dah zzzzzz....

Ni pulak time baby di dodoikan..
Aku pon tak penah dengar lagu ni so tanyer makcik marhaban tu ..
Lagu aper ni makcik? .. Ni lagu Dendang Fatimah...
Ooo baru aku tau sebab masa Aisy & Eisya tak de pon org marhaban kat sini nyanyi kan...

Majlis habis dlm pkl 2.30 ptg so aper lg...
XTVT membasuh pingan mangkuk & set bufet..
Hubby & adik2 ku... & tukang penyebok si Aisy & Eisya..

Pict anak buah ku yg dah di botak kan kepala nyer..
Besok nyer Abah nak cukur rambut cucu nyer tp mcm takut2 sebab takut kena kulit kepala
at last papa nyer sendiri yg botak kan..


****Itu jer lah wassalammun...amin...

1 comment:

[yAN!e][pUTraJAya] said...

meriah nyer majlis..
baby yg comey...
hehhe

(^_^)

♥Yanie Putrajaya♥


*********************************