Monday, May 18, 2009

BBsister Oh.. BBsister...

Camne nak mulakan citer saya nie...saya ada masalah dgn bbsister saya igat tak entry saya psl Kaki Eisya Bengkak. Mcm nie citer nyer....Pg tu saya mcm biasalah hantar Eisya.. masa tu kak yg jaga eisya x der dia pegi pasar.. so laki dia saya bg eisya kat dia.. masa tu lah saya bg tau yg kaki Eisya bengkak...x leh pkai seliper... tak tau kena gigit aper... biler laki dia dengau sya ckp mcm tu.. trs dia ckp ni bkn kesan gigit ni kena hempap brg nie..... lps tu saya ckp lah kalo kena hempap brg berat mestilah lebam.. dia bengkak ada kesan merah kena gigit...biler saya ckp mcm tu dia trs marah mane ada semut kat umah nie....lps tu trs membebel blah3x...

Ptg tu lps blik keje saya mcm biasalah pegi amik Eisya tp masa nak amik eisya mcm biasalah masuk umah org kan beri salam.. tp mm x nak jwp jer diorg...dgn muker yg masam... kiter leh tau org suker ker tak.. mmg tiap2 hari kak tu akan bg baju kotor Eisya sekali.. mane tau ari ni saya tgk beg plastik tu mcm ada bende lain rupernyer ada buaiyan Eisya... saya tanyer ler kak tu nape bg buaiyan Eisya??? dia mcm nak tak nak jwp.. saya tanyer lg nape kak?? baru nak jwp... cuma jwp dah ada.. saya geram trs amik bwk blik...

Pagi besok nyer... hubby ajak saya sekali pegi umah bbsister tu... nak tanyer nape bg buaiyan?? dah tak nak jaga ker?? masa tu laki dia yg ada kat luar rumah hubby bg salam & trs tanyer kenapa akak pulang kan buaiyan & nape smlm abg bising2 psl isteri saya ckp eisya kaki bengkak spai sebut yg bkn2...isteri saya tak tuduh keluarga abg yg buat cuma bg tau jer....(spai adik saya dengau apa yg laki dia bising2 kan sebab umah sebelah jer...) Lps hubby saya tanyer mcm tu laki dia trs naik darah ckp kuat2.. mane ada aku ckp....Hubby bengang srh saya bwk anak balik umah mil...masa tu hati saya geram sgt2...org mcm ni pon ada...

Masih tak settle lg masa tu... dia leh bising2.. so hubby pegi lg umah dia... hubby ckp baik2.. .. dgn laki dia saya dtg sini bkn nak gaduh cuma nak tanyer kenape pulang kan buaiyan anak saya?? dah tak nak jaga lg ker?? kalo tak nak jaga bg lah tau.... nak tau laki dia ckp aper.. tu abg tak tau ko tanyer kat kak dia yg pulang kan.... psl pg smlm tu abg anggap dah habis..... takkan laki dia sendiri pon tak tau nape bini bg... korang leh percaya ker???
Lps slow talk dgn laki kak tu... dia tanyer ko nak bg anak ko kiterorg jaga ker tak?? (org mcm ni pon ada sepatutnyer kiter org yg tanyer...susah2.. last2 hubby bg gak..)

Tp saya mmg dah tak der hati lg nak bg org tu jaga..... hubby ckp sudah lah... nanti tahun dpn kiter hantar jer sek. trs..tp aku dgn berat hati hantau ler jugak... tp masih lg cocok hubby suruh cari nusery utk eisya....
Kalo korang ler kat tpt saya mcm mane?? aper tindakan korang??? tolong bg cadangan kan saya....













19 comments:

ijan@2 aka ummihakimi said...

bonti keje le dek non...

Ayu Jaffar said...

isskkk teruknya!!! org mcm tu pn ada jugak ye... kita bg duit taw jaga anak bukan free...lagipun apa salahnya ckp elok2!!!

camne nk keje kannnn kalo hati dok teringat anak dlm jagaan dia...

Diana@Mama Adam Mukhriz said...

aduhhhhhhhhhhhhhhhh sy lak yg hangin kak ... dah lah pulangkan buaian pastu mcm kita buat salah lak .. marah2 naik2 suara .. dahlah kak .. htr eisya gi nursery@carik bbsiter lain lahhhhhhhhhh

M@L@ said...

ijan - kalo laki ku kayo aku bonti jo kojo

ayu - tu lah sakit hati... kiter bayo bkn nyer free bg anak kiter kat dia suruh jaga

diana - tu lah tgh cari nusery lain nie.. mmg gerammmm...sgt2 geram....

T.u.Y.a said...

ishhhhh..x bestnya la mcm tu..
kalau Tuya kan kak,Tuya cari je la nursery utk Eisya..
dah jadi mcm ni mesti dia jaga pun x ikhlas tau..
mesti ade je yg x kena..

Nora said...

cari nursery lain.jaga mcm x ikhlas jer..

CHOMEL CUPCAKES said...

hi Mala.ni nak menyibuk gak ni..carik alternative lain lah..kalau org dah macam tu,nanti ntah apa dia buat kat anak kita,kita tak tau..orang geram kat kita tapi lepas geram kat anak kita..tu yg takut tu..dah lah org tu hangin semacam jer...

M@L@ said...

Tuya & Nora - mmg tgh cari nie.. buat masa ni mil yg jaga

Chomel - thanks sudi bg pendapat kat saya... tu lah dlm fikiran saya mcm2 saya pikir kalo dia jaga...tah aper2 yg dia akan buat.. ada gak tanyer eisya mak yg jaga tu jahat tak ??..ada pukul ker tak?? biasa lah budak dia akan ikut aper yg kiter ckp.. so kiter pon tak tau...

Kanda Dinda Collection said...

kak mala,
cari org lain jek..
takut dia lepas geram kt anak akak je nnt..
tu bengkak ntah kenapa ler tuh..
takut jadi bukan2...

tak yah benti keje, mesti ada alternative lain...

M@L@ said...

kanda dinda collection - thanks dik sudi jenguk umah akak...
tu lah akak tgh dok cari nie.. buat masa ni mil akak yg jaga...

shiemz said...

kalu shiem la...better kuar dr umah tue carik taska ke atau bb sitter lain.. sebelum benda lain akan berlaku... dan kiter lak x senang hati nak g kije... :D

M@L@ said...

Shiem - mmg saya tgh cari nusery..dah tak ada hati nak hantau lg kat dia... buat masa skrg mil yg jaga...

[yAN!e][pUTraJAya] said...

tak yah la kak...kasi orang tu jaga

kang lepas ni aper lak dia nak wat kat anak akak....takut kes dera jer....

cari orang lain la kak....utk keselamatan anak akak gak.....


♣♣ Yanie Putrajaya ♣♣

ar-adawiyah said...

berlarutan ekkk...ingat ke sampai pagi tu je kan..payah la gitu nampak banyak jenis hati kurang baik je org tu...

M@L@ said...

yanie - mmg akak tgh cari...akak x akan bg org tu jaga lg..

adarwiyah - tu lah mmg kecoh lah ari tu..

SyaNa said...

kak bahaya la kalo da org tu marah2 kite..nnt dia buat ape2 kt eisya plak...cari org len la kak

mummy aryan syamil said...

klu sy la kan..cr je org lain wlpn ssh skrg neh nk cr bbstr...kdg2 bkn rs nk komplen ke hape..ye la kite byr die suh jaga anak,klu nk marah ke xkisah la kdg2 neh budak2 nakal kan.tp da kes cm bengkak tuh mesti la kite tya kan...geram gk ngn minah sengal tuh..yg laki die tuh ngape meroyan ke hapee nk mrh2 kan..ikshhh xpatut2x...
sabar jer ngn derang neh..try gak slowtalk ngn hubby cr tpt baru...klu akk pun xsuka ngn bbstr tuh apetah lagi c eisya kan.lg die xhepi nk p...uhuhuhu

kak ina kl said...

salam mala..kalau dah mcm tu tak payahlah hantar..nanti dia jaga nak tak nak aje..buat hati kamu sakit..cumalah cari orang lain.

M@L@ said...

mummy aryan - Tu lah susah tol org mcm ni.. bkn free...kier bayo skrg akak & somi tgh cari org lain uk jaga...

kak ina - ha'ah kak takut mcm tu lah nak tak nak jer nanti dia jaga anak saya....