Thursday, May 14, 2009

Kaki Eisya Bengkak

Smlm ptg masa blik dr umah bbsister saya tgk Eisya pkai seliper terdengkut2.. biler tanyer Eisya ckp cemut gigit... so aku pon tak amik pot sgt ler.. sebab tgk Eisya still leh lari2.. main2 lg.. kirer oklah.... Lps hantar mil megaji... kami pon blik tp sblom tu singgah kedai mkn dulu... masa nak klr dr kete suruh Eisya pkai seliper... eisya jerit sakit biler tgk kaki nyer dah bengkak.. blik tu nangis ckp sakit... saya tak tau nak letak ubat aper saya amik vicks biasa klo kena gigit semut kalo letak vicks akan rasa ok sikit... Mlm td eisya tido ok jer.. biler bangun pg tgk kaki eisya still bengkak saya sapu kat minyak gamat....

Yg buat saya geram ni.. masa hantau eisya kerumah bbsister... somi bbsister tu yg ada kat depan umah.. so dia lah yg amik eisya... saya pon ckp ler eisya tak leh pkai seliper kaki bengkak... dia pon tanyer nape kaki bengkak? ...... saya kate kat dia tah lah kena gigit kot.... dia leh ckp sape yg gigit nie bkn kena gigit ni ni kena hempap dgn bende berat ni..blah3x... lps tu saya jwp blik mane lah saya tau mungkin semut gigit kot.... korang nak tau dia leh jwp aper? kat umah ni mane ada semut..... biler dia ckp mcm tu saya ckp blik tah lah... trs cium eisya blah dr umah dia... yg panas nyer.. dia leh sound kuat2... igat org jaga anak dia main2 ker.. tak reti jaga ker?.... rasa mcm nak pegi umah dia sound blik saya tak tuduh diorg yg buat cuma bg tau kaki anak aku bengkak tu jer..... sabo jer.....

so td bg tau kat kwn ofis diorg ckp baik bawak klinik.. thanks kwn2 semua... blik kang kalo masih bengkak jugak kena bawak klinik takut ler...


Tgk kat ibu jari eisya ada kesan merah tu mcm kena gigit kann... kalo kena hempap benda brt mesti ler lebab kan...


Dah bengkak spai atas dah..

Gambo dr sisi dah npk bengkak kat ibu jari tu..

Ni kaki kanan eisya yg tak kena aper2 ... beza kan dgn gambo yg atas..

Nyenyak tido...sayang Eisya..muuawahhh...

15 comments:

Diana@Mama Adam Mukhriz said...

alahai sian eisya .. nmpk mcm kena gigit binatang tue .. hopefully eisya cpt sembuh k

mummy aryan syamil said...

uhuhu...sian eisyaaa..tkcr taw eisyaaa

M@L@ said...

diana - tu lah rasa mc kena gigit binaang jer

mumy aryan - thanks..

Nurhayati said...

sian eisya bengkak besar tu.. moga cepat sembuh.

ar-adawiyah said...

macam lewat je mala tak bawak g klinik lagi tu...patutnya malam tadi kalau boleh bawak dah sebab tak tau kena gigit ape...kot spider ke ape ke...

mesti tension je kan suami bbsitter tu leh sound camtu...sabor je la...

::HaMpArAn HaTiKu:: said...

salam,alalla ciannye kat eisya...smoga cpt sembuh ye sayang...kak,bwk la eisya g klinik,cian kat die...
=(

M@L@ said...

yati - thanks...

adawiyah- biler awak ckp mcm tu takut ler pulok saya.. tak terpikir spai mcm tu... cuma igat kena gigit semut jer..mintak2 bkn lah..balik ni mesti pegi risau pulak...
ha'ah mmg bengang..

ida81 said...

sian eisya..mesti sakit tu ..moga cpt sembuh ye

ibu_umairah said...

alahai kecianya eisya....jgn lasak2 yer!!!nant lambat pulak kaki tu baik......,

M@L@ said...

hamparan hatiku - thanks sudi singgah blog akak... smlm blik dah dpt surut sikit..

ida & ibu umairah - thanks amik berat psl eisya.. dah npk ok sikit tak bengkak sgt npk dah surut...

ijan@2 aka ummihakimi said...

cian eisya...
semoga cepat sembuh yer...

M@L@ said...

ijan - thanks.. dah hampir sembuh...alhamdullilah..

♥ Eda ♥ said...

alahai ...kesiannyer.....muge cepat sembuh ye sayang.....

ar-adawiyah said...

alhamdulillah dah ok...dari pagi tadi tunggu update awak ...ehehhe...ptg ni baru dpt baca..

M@L@ said...

eda- thanks yer dik.. kaki eisya dah surut dr bengkak dah..

adarwiyah - yer ker nape eh??..tenet slow ker