Friday, March 13, 2009

2nd Day ~ Lang Tengah Terengganu ~

2nd day -Dlm pkl 7.30pg kami dah bangun siapkan anak2 trs pegi breakfast. Lps mkn trs turun ke pantai main2 pasir & jalan2 sambil sedut udara yg segar..Sebab pkl3.00ptg kiter org akan round pulau & snockling..Jom lah tgk gambo malas nak citer..


Pemandangan dipantai, masa ni pg lg blum ada org duduk kat bawah payung tu lg..

Lps breakfast snap gambo dulu..

Hubby & Abg Ipau tgh dok lepak

Kenangan

Istana Pasir

Hasil tangan budak2 kecik

Jln-jln di tepi pantai..

Penat jln dok atas batu jap snap gambo

Snap lg.. sungguh jernih air laut

Hubby nak tangkap ikan.. mmg jinak2 ikan kat sini..cantek2 pulak..

Tak tau aper benda ni..npk jer trs snap..

Npk tak benda yg panjang2.. diorg ckp gamat lah, timun laut lah tak tau ler yg mane betul..

Ni gambo lg dekat.. kowang tau aper nama nyer??

Mcm ikan keli pon ada kannn!!!!

Kaki ku..tunggu ikan dtg sedut kuman2..kuikuikui..

Eisya dah penat jln, Ibu... nak susu!!

Sementara nak tunggu pegi round pulau ..hubby & Abg Ipau snockling kat tepi pantai..dah syok ler tu..

Si Aisy yg dah hitam legam with kak mira..

Masa ni nak pegi ke laut tegah utk snockling.. mmg laju bot ni bawak syok..

Eisya yg tak reti dok diam

Me, Eisya & anak2 buah ku..

Eisya lg kat atas bot

Jernih & biru air laut..spai leh npk kat dlm nyer

Ikan2 dah mula dtg..biler kiter org campak kan roti merebut2 ikan mkn..

Mmg mesra alam sungguh ikan kat sini jinak2..

Lg..

Anak buah ku Si Along..mmg puas hati lah dia sebab dpt snocling kat laut tengah., mmg cantek dlm laut anak buah saya ckp..bercolor2..

Peach from Along..

Jeles btul tgk anak buah ku..kiter org cuma dok kat atas bot jer..hubby lg lah dah turun dr bot trs naik blik sebab hubby ckp dlm ooo..

Balik dr pulau mandi kat tepi pantai....sempat lg tangkap gambo ..lps tu trs simpan camera berendam spai ke ptg..

Bola snookers..

Lps puas berendam, penuhkan perut dulu lps tu main snooker..Tgklah saya ada gaya mcm profesional kan!!!kuikuikuikui....

Aisy & Syudah main bola sepak ..

Ibu2 pulak main bola sepak..kekekkekekeke

7 comments:

Diana@Mama Adam Mukhriz said...

wahhhhhhhhhhhhhhhh santekkkk pulau nieh ... clear giler air dia ... kak pegi nie under company hubby yer bestnyerrr ;-)

Dikaulah...Cahaya Kehidupan said...

mmg santekkkkk.... ha'ah under company hubby akak, free sape taknak..rugi tak pegi...

ijan@2 aka ummihakimi said...

yer ler.....
untung ler....
jalan ler...

ekekeke..
ade x..
gaye2 ayat2 jeles???
wakakakakaak

Dikaulah...Cahaya Kehidupan said...

kuikuikuikui...jan ler jeles ijan..kwang3x..

Gieyana said...

Eeee...syoknyer...sy mmg suker pantai2 nie especially snorkeling!!hehehehe...

Dikaulah...Cahaya Kehidupan said...

mmg syok dok kat pantai spai kiter org dah senja baru blik bilik..
tang snockling tu lah yg rugi saya tak reti ler berenang lg pon ada anak kecik ni susah sikit ler...

Ayu Jaffar said...

mala.....
bestnyer berholiday, tempatnya pun amat cantek :p

hu huh sgt jeles!!!!!!